درس خصوصى
عزيزى الزائر الكريم
درس خصوصى انشىء من اجلك انت فيرجى التفاعل معنا لرفعة العملية التعليمية فى مصر

ادارة المنتدى

درس خصوصى



 
الرئيسيةالرئيسية  س .و .جس .و .ج  بحـثبحـث  الأعضاءالأعضاء  المجموعاتالمجموعات  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  
");
درس خصوصى
    اسم الموضوع: اول مذكرة هندسة للصف الاول الثانوى الترم الاول 2015اليوم في 8:00 من طرفabohaysam    اسم الموضوع: 4 مذكرات لشرح ومراجعة دراسات للصف السادس الابتدائى الترم الاولالأحد 15 أكتوبر 2017 - 19:40 من طرفAdmin    اسم الموضوع: مذكرة دراسات الصف السادس ترم أول للأستاذ مصطفى شاهين + التعديلات الجديدة + أسئلة خرائط مجاب عنها من امتحانات المحافظات الأحد 15 أكتوبر 2017 - 19:39 من طرفAdmin    اسم الموضوع: رسومات كتاب العلوم للصف السادس كاملة بدون بيانات تستخدم لامتحان العملىالأحد 15 أكتوبر 2017 - 19:33 من طرفAdmin    اسم الموضوع: اول مذكرة علوم للصف السادس الابتدائى الترم الاول 2017الأحد 15 أكتوبر 2017 - 19:32 من طرفAdmin    اسم الموضوع: سلسلة طريق التفوق فى تدريبات العلوم للصف السادس الابتدائى الترم الاول 2017الأحد 15 أكتوبر 2017 - 19:31 من طرفAdmin    اسم الموضوع: اهم قوانين الرياضيات للصف السادس الابتدائى الترم الاول 2017 فى 3 ورقاتالأحد 15 أكتوبر 2017 - 19:27 من طرفAdmin    اسم الموضوع: نحو كامل للصف السادس الابتدائى كامل بوربوينتالأحد 15 أكتوبر 2017 - 19:26 من طرفAdmin    اسم الموضوع: مراجعة كاملة وشاملة قصة على مبارك للصف السادس الابتدائى الترم الاول 2017الأحد 15 أكتوبر 2017 - 19:25 من طرفAdmin    اسم الموضوع: امتحان الميدتيرم فى اللغة العربية للصف الرابع الابتدائى 2017 حسب المواصفات الجديدةالأحد 8 أكتوبر 2017 - 7:23 من طرفهانى بيشو    اسم الموضوع: علوم للصف السادس الابتدائى الترم الاول 2017 الوحدة الثانية الطاقة الحرارية الدرس الثانى قياس درجة الحرارةالسبت 7 أكتوبر 2017 - 18:27 من طرفedification4    اسم الموضوع: علوم للصف السادس الابتدائى الترم الاول 2017 الوحدة الاولى القوى والحركة الدرس الاول الكتلةالجمعة 6 أكتوبر 2017 - 15:25 من طرفedification4    اسم الموضوع: سجلات معامل التطويرالتكنولوجي وعلي السادة اخصائي التكنولوجيا ومسئولي المعامل الالتزام بهاالأربعاء 4 أكتوبر 2017 - 19:25 من طرفحنان المصرى    اسم الموضوع: جامعة القاهرة تعلن فتح باب الالتحاق ببكالوريوس التجارة "تعليم مدمج"الجمعة 29 سبتمبر 2017 - 22:15 من طرفAdmin    اسم الموضوع: خريطة نواتج التعلم الكمبيوتر للصف الاول حتى الثالث الاعداديالثلاثاء 19 سبتمبر 2017 - 16:36 من طرفصقر الضبعية    اسم الموضوع: توزيع وتعديلات منهج العلوم للمرحلة الابتدائية والمرحلة الاعدادية الترم الاول 2018السبت 26 أغسطس 2017 - 6:42 من طرفAdmin    اسم الموضوع: 5 سيناريوهات "مستوردة" فى انتظار طلاب الثانوية فى 2018الأربعاء 23 أغسطس 2017 - 6:11 من طرفAdmin    اسم الموضوع: مذكرة اللغة العربية روعة حمل بسرعةالثلاثاء 22 أغسطس 2017 - 12:22 من طرفعصام سعد    اسم الموضوع: مراجعة النحو للصف الاول الاعدادى الترم الثانىالإثنين 21 أغسطس 2017 - 11:05 من طرفyassinswaty    اسم الموضوع: وزير التعليم العالى يعلن شروط القبول فى الجامعة اليابانية لطلاب الثانوية العامة 2018الأربعاء 2 أغسطس 2017 - 19:51 من طرفحنان المصرى

شاطر|

حصريا : شرح درس The Desert Environment - علوم لمدارس اللغات للصف الاول الاعدادى

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل
كاتب الموضوعرسالة
avatar
{..Admin..}
ادارة المنتدى
ادارة المنتدى

البلد : مصر
عدد المساهمات : 6624
النقاط : 21694
تاريخ التسجيل : 30/03/2010

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو


مُساهمةموضوع: حصريا : شرح درس The Desert Environment - علوم لمدارس اللغات للصف الاول الاعدادى الأحد 31 أكتوبر 2010 - 15:17





Introduction

The desert is a flat surface of sand containing sand dunes and characterized by rareness of water, strong wind, and high temperature. Objectives:



  • Recognize the definition of desert biome.
  • Realize adaptation of some plants and animals in desert biome.
Desert Plants and animals

Succulent Plants:


They are short spiny shrubs that are protected from grass eaters by its spines and it includes:

  1. Cactus:

    • Is a fleshy plant with spiny leaves that grow from the stem at the soil surface.

  • Opuntia:

    • Is a fleshy stem with large fleshy leaves covered with spines which are modified leaves.
    • The roots extend in the soil near the soil surface to obtain the rain water.
    • Is characterized by yellow flowers and its edible fruits.

  • Calamagrostis:

    • Grows on the sand dunes with a maximum height of 50 cm.
    • The roots are very long, branched and extend deep in the soil for long distances to increase the absorption surface.
    • The stem is strong and short while the leaves are long and spiraled around it to hide the pores from the air to reduce water loss (During the transpiration).


    Desert Animals:


    There are different groups of animals that live in the desert such as insects, scorpions, lizards, deer and camels which are named "desert ship" because the camel:

    • Can walk for long distances without drinking or eating.
    • Eats whatever he finds from grasses and herbs and stores the surplus food after he digests it as fats in his hump and can live on this fat for several days.
    • Drinks large quantities of water that enables him to live for a month with this stored water without the need to drink any more water.
    • Is provided with a padded flat foot ending with a thick hoof to protect it from hot sands and to enable it to walk on the sand with little effort.
    • Eye lids have long eye lashes which protect its eyes through sandstorms
    • Can close its nostrils to prevent the entrance of sand inside it.


    Living organisms adaptation to live in the desert environment :

    To overcome water shortage:

    Plants:

    • The roots of plants extend to deep areas in the soil as in Calamagrostis plant or extend horizontally under the soil surface for long distances as in cactus and opuntia to absorb large amounts of rain water when it falls.
    • There are hairs on the leaves and stems of some plants as ice plant to absorb water vapor and dew drops from air.
    Animals:

    • The camel stores large amounts of water enough for a month.
    • Some animals like the gerboa and beetles soak the dew drops on the leaves of desert plants in the early morning.
    • Some animals feed on succulent plants which store large amounts of juices to obtain their water.
    • Some animals absorb their prey’s blood as a source of water.
    • Some desert animal’s get their water needs from the stored fat in their bodies because when fats are burned inside the body it produces large quantities of water.
    • Some desert animals can reduce the water in their excretions and sweat by staying in the burrows and the shaded areas.

    To overcome the strong wind:

    Plants:

    • The plant fixes itself in the soil by many roots that extend either horizontally for long distances below the soil surface or vertically deep in the soil.
    • Some plants have short strong stems to overcome the strong wind.
    • Some plants have small leaves or thick spiny leaves.
    Animals:

    • Some animals open and close their nostrils to protect it from the sand as in camels.
    • Some animals stay in their burrows to protect themselves from strong wind blow.
    • Birds do not fly when the wind is strong.

    To overcome the increase in the temperature:

    Plants:

    • Some plants reduce their leaves that are covered by thick layers of cuitin and hairs.
    Animals:

    • Some animals hide in caves and burrows during day light to avoid the heat and come out at night to feed and drink water such as the reptiles.
    • Some animals like the desert snail go to aestivation.
    • Some animals have covers to protect them from the heat such as: hair in camels, scales in reptiles, feathers in birds and the hard outer skeleton in cases of insects and scorpions.

  • {.... توقيع Admin ....}

    --------------------------------------------------------------------

    حصريا : شرح درس The Desert Environment - علوم لمدارس اللغات للصف الاول الاعدادى

    استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة
    صفحة 1 من اصل 1

    صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
    درس خصوصى :: المرحلة الإعدادية :: الصف الاول الاعدادى :: الترم الاول :: العلوم للصف الاول الاعدادى الترم الاول-
    Flag Counter

    جميع الحقوق محفوظه لمنتدي درس خصوصى ©darsksosi.comتصميم وتطوير ابن الاسلام منتديات احلى ستايل alt=الرئيسيه | التسجيل |مراسلة الادارة |احصائيات | الاعلى